FRoM ♥ To ♥

♥ In the name of Allah, The Most Gracious, Most Merciful. Praise be to Allah, The Cherisher and Sustainer of the worlds; most Gracious, most Merciful; Master of the Day of Judgement. Thee do we worship, and Thine aid we seek. show us the straight way, the way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace, those whoso (portion) is not wrath, and who go not astray. ♥

Friday, December 31, 2010

Ketenangan Yang Menakutkan


Lalala~
at 1st aku xnak story benda ni..
huhu..tp, jari aku macam TERtarik nak tulis.
suma ni stat semalam.
pas aku diner petang tu,
aku dok la dlm bilik diam2..
(cet!diam2 kunu..hehe...keja aku men game je smlm... ;p)
sambil2 mencari ketenangan dalam kesesakan fikiran ngan benda yg tah apa2.
hik..hik..hik..
cam org banyak masalah plak aku ni..
kui..kui..kui..
yala..betul la tu..
banyak masalah remeh yg xdapat nk di terminate ole terminator otak.
hoho...
bila dah dok dalam bilik tu..
akhirnya aku dapat la ketenangan yg aku cari..
hihi... ^____^
tp...ketenangan tu aku rasa lain macam.



kat dlm bilik tu aku sorg2 ngadap lappy ni.
men game kn..opkos la ngadap menda ni..hehe
then, aku rasa sunyi sangat...
(cam xda benda pun kat sekeliling aku...hoho...pandai2 korg la nak imagine cne...)
 n tyme tu pun aku xdpt nk detect feling aku...
(cet! cam ni pun ada..haha.)

ok! back to story...
tym tu aku cam dpt feel
suma movement aku jd slow motion
tp feling aku rasa mcm...
macam....
macam mana nak explen ek..
huhu...
for sure,
feling tu rasa mcm...
macam.....
macam ada niat nak bunuh sum1.



wuuuup!


sengal pulak ayat aku tu! tp, tula yg aku rasa smlm...lama tau aku rasa menda tuh.. n sbb menda tu la aku xberani nk kua bilik. takut aku buat sumtink yg bodoh plak.huhu... akhirnya, tepat before kakak aku masok bilik..dalam jam 10.30 gitu, menda tu dah ilang. huhu..takut aku bila aku sendiri rasa menda tu. hurm..tp, sebenarnya...aku dah penah rasa pun menda ni sebelum  ni. tu pun tym kecik2 dulu. slalu gak la menda tu datang. erm, tp...yg semalam tu 1st tym aku feel cam nak bunuh org. astaghfirullah! apa nk jadi ngan aku ni. huhu.



adei...then aku pikir. mesti suma tu datang sebab banyak sgt masalah peribadi yg aku pikirkan..huhu..well,manusia mestila ada masalah. lau x..x indah hidup ni..hehe...sbb xda benda nak diselesaikan..hoho..(pandainya aku cakap... padahal masalah xpenah nk selesaikan.. hohoho ;p) lalala~ apa2 hal pun, aku bukanlah jenis yg dok goyang kaki tunggu masalah tu selesai..(walaupun aku malas nak pikir sal masalah 'remeh temeh' ni) aku cuma pelu masa nk selesaikan masalah tu. sbb aku tau, kadang2...aku pelukan masa utk tunggu masalah tu betul2 dapat diselesaikan...
"yey! mission accomplish! ;p" ...(kunu)



hoho..
biala...aku tau gak cne nak selesaikan masalah tu. yg penting, hidup kena happy..hoho..kata ziah, hidup ni ada banyak dugaan yg sebenarnya mengajar kita untuk memahami kehidupan, di samping mengajar kita bagaimana untuk yakin pada diri menghadapi masalah2 yg datang menimpa...khususnya pada masa akan datang. huhu..aku tau dia dah banyak handle masalah yg berkaitan jiwa ni.. almaklumlah... dia dah ada Ph.D lam psikologi ni..(perasaan la...hoho) apa pun, aku besyukur dapat kawan cam ziah. ziah n hyun la tempat aku selalu rujuk kalau aku sendiri terikat ngan masalah perasaan ni.huhu... hyun ni pun akceli ada Ph.D lam psikologi.tp hyun lebih kpd motivator. dorg dua ni la kawan2 doktor yg aku selalu rujuk...nak tau camana aku kenal ngan dorang..? hehe..well, kawan ngan org Ph.D la katakan...hohoho... banggala sikit..hehe.. aku kenal ngan dorg ni after several weeks aku jejak kaki kat ipg..kat sana barulah aku tededah ngan dunia sebenar..hoho..dorg dua ni memang kawan akceli, mula2 tu aku kenal ngan hyun..then baru ziah. hik..hik.. cuma antara dorg tu, ziah yg paling ceria.hihi..bukanla aku nk ckp yg hyun tu muram berduka..hehe...bukan. hyun lebih suka diam dengar org becakap.cuma, kalau dia becakap tu macam menyebarkan cili. pedas!
*maksud konteks ayat di ats sebenarnya..macam ni..kalau hyun becakap, ringkas tp banyak maksud tersirat. sampaikan kadang2 bila cakap ngan dia, aku ble rasa lidah aku pedas. hoho..kedapatan temakan cili. ;p..*



well...aku rasa aku dah banyak sangat melencong..hahaha...membebel aje keja aku ni..hihi..tp, untuk menutup entri aku kali ni..( penutup ke..? hehe.. penutup utk tahun 2010 la...haha ^O^ ) aku beharap sangat yg aku xkan alami lagi "Ketenangan Yang Menakutkan" tu..huhu..xmau dah rasa menda tu.. T___T



lots of love from me... ^___^
amni..
hihi

*aku xsambut new year jd xdela wish kat sini... hee..tata....wasalam*

No comments:

Copyright© All Rights Reserved♥ ♥ ♥ AmNi ♥ ♥ ♥