FRoM ♥ To ♥

♥ In the name of Allah, The Most Gracious, Most Merciful. Praise be to Allah, The Cherisher and Sustainer of the worlds; most Gracious, most Merciful; Master of the Day of Judgement. Thee do we worship, and Thine aid we seek. show us the straight way, the way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace, those whoso (portion) is not wrath, and who go not astray. ♥

Tuesday, January 31, 2012

LiFe iS a GooD LeSSoN

today is my second day to carpe diem.
as usual,
a lot of things happened.

joy.
sad.
guilt.
happy.
annoyed.
frustrated.
disappointment.
and
just fine.

my study is fine and fun.
my condition is just fine.
my health also fine.
my brain a bit slow.
my tummy kinda happy.
my heart a bit down.

i feel something is missing.
i miss my mama
how is she?

*text mama*

shock when she told me
she's got fever+cough+flu

(T_T)
i'm worry of her condition.
tried to call her but engaged.
no body picks my call.

d**n!
i miss her.

*went to Co Curriculum Management lecture*
*enjoy the knowledge*
*went to room sweet room*
*call mama [reached]*
*end call*

(T_T)
mama's voice not good.
feel like i want to cry.
mama's sick.

i wanna see mama as soon as i can.
this Friday i'm going home.
besides,
mama's birthday is coming soon [2nd Feb]
so do Abah [6th Feb]...
and
my late sister [3rd Feb].

*cry*

how i miss them so badly.
tears keep falling.
i need someone's shoulder right now.

The End of January

tomorrow is 1st of February
means
my beloved people will celebrate their birthday soon

my Heart
will celebrate her birthday on 2nd of February
I have not figure out
what is suitable gift I wanna to give her...
for me the cost is not important.
as long as she happy with the gift.
that's all.
and I hope that my gift would bring benefits for her.
yeah, that's the point.
so I decided to her
a set of Mary Kay Time Wise
plus some add-on for her...
SET!

now I want to order from kak Ain
she'll help me in this
cause she's my consultant by the way.
^_^

wait for your gift ya mama
I love you so much.
muah! muah! muah!

[ironically, when the day after tomorrow is my LATE-SISTER's birthday.=(]

Monday, January 30, 2012

LeT US USe ouR eYeS To HeaR. CaN You Do THaT? =)

"If you succeed in cheating someone, don't think that the person is a fool. Realize that the person trusted you more than you deserved."
[quote from Huda^^] 


that whats i meant using our eyes to hear.dun bother if the person lied to u.believe that they're not ready to tell u the truth.
 *
that's what i learned from my past.by lying to your friends doesn't meant they're dumb.they believed that u'll tell them the truth then.

do u believe in your friends?
no?

if that so,please appreciate their trust on u.


betraying their trust will make your relationship fake as cookies.u'll felt it delicious when u're eating...but u feel nothing at last.
*
i dunno what u're thinking right now.i dunno if u're understand what i'm trying to tell u here.i dunno.people have their own understanding in some "thing".


for sure,u'll regret it later... becoz


your friends will never feel sorry for u

if u've been betrayed by your "friends"


so please...appreciate their trust on u.never betrayed them.
trust them as well as their trust on u.appreciate them as well as they appreciate u.
love them as their loved to u.
till then,u'll happy with your true friend[s].

OnE fInE dAy

 morning peeps...
i felt great today.
i duno why but i know it must be "something"

i started my day differently today.
i dun think its different actually
becoz i started my day wit prayer[solat subuh]
thats no different at ol bh kan..?
hehe...

honestly,
i felt sumtink is different in me today.
i felt like
i wanted to seize the day.
n i think i'm started to make my day.

actually,
i wanted to make a new beginning for me. 

well,
wish me luck.

bye~

Saturday, January 28, 2012

a CouPLe SToRY =)

LELAKI : Awak, boleh jadi awek saya? Saya berkenan sgt lah kat awak. Bagi saya, awak perfect!

PEREMPUAN : Ok, boleh je takde masalah. Couple ke?

LELAKI : Err...kalo dah mintak jadi awek, maknanya couple la tu kan?

PEREMPUAN : Ok. Bila nak kahwin?

LELAKI : Err..boleh tak tunggu saya habis belajar dulu tahun depan, pastu tunggu saya dapat keje stabil dulu. Dalam 3 tahun, insyaAllah.

PEREMPUAN : Ok, kita putus sekarang gak.

LELAKI : Eh, kenapa?????

PEREMPUAN : Kerana tiga sebab

Satu, awak ajak saya bergelumang dalam dosa utk 3 tahun tanpa akad yang sah. Tiada jaminan awak takkan jumpa saya, sentuh saya dan hal2 berkaitan. Dalam 3 tahun tu kita akan bercakap hal sia-sia tentang soal hati yang tiada berkesudahan. Nanti ada yang terluka. Saya taknak hati saya terluka. Saya pun taknak hati awak terluka.

Dua, kalau tak bersedia nak kahwin kenapa terburu-buru nak jalin hubungan? Sedangkan kahwin ni spesifiknya adalah utk mereka yg betul2 bersedia zahir batin, agamanya, ekonominya wlpn tak kaya, dan dari banyak sudut. Restu ibu bapa juga perlu difikirkan sama.

Tiga, lelaki yang beragama tahu bahawasanya ini bukan caranya. Sabar. Tahajjud byk2. Istikharah rajin2. Taubat selalu2. Muhasabah sentiasa2. Ubah slow2. Lelaki beragama takkan beri harapan palsu dengan bermain dengan perasaan, masa dan waktu. Jangan letak harapan seandainya hati tak yakin. Jgn beri harapan pada yang mudah menyerap harapan. Hati wanita ni macam gelas kaca, mudah pecah. Bila dah terluka, susah nak rawat balik. Jangan ada niat nak kahwin je, tapi tindakan ke arah itu tidak ada. Boring. Cari calon ni bukan nak cuba-cuba macam cuba pakaian. Tak sesuai yang ni, amik yg lain lah..

LELAKI : Em..tp sy tetap nak awak. Dh bertahun2 tunggu awk.

PEREMPUAN : Mohon padaNya andai hatiku yang kau pohon.. Bila dah bersedia, cuba cari saya balik. Tapi ni bukan janji atau beri harapan. Jika sy masih blm berpunya, datang mintak dengan ayah mak terus. Bincang dengan dorang. Salam.

LELAKI : Wslm

copyright from Nur Syahirah Matnoh^^

Friday, January 27, 2012

Tanda2 Sebelum Sakaratul Maut. (+_+)

orang yang bijak adalah orang yang sentiasa mengingati mati.

*Tanda 100 hari sebelum sakaratulmaut.


Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja.


Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil. Contohnya seperti jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar.


Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.


Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

• Tanda 40 hari sebelum hari mati.

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.

Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

• Tanda 7 hari.

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

• Tanda 3 hari.

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit, hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

• Tanda 1 hari.

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

• Tanda akhir.

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Wallahua’lam..


[Teringat dengan arwah kakak, seminggu sebelum arwah pergi meninggalkan kami sekeluarga]


*semoga Allah menempatkan beliau dalam kalangan hamba2NYA yang Beriman dan Beramal Soleh.. amin Ya Rabb...

Asal Kejadian Manusia (^_^)

Allah telah memerintahkan Malaikat Jibril turun ke bumi untuk mengambil sebahagian tanah sebagai bahan untuk menjadikan Adam. Walau bagaimanapun, bumi enggan membenarkan tanahnya diambil malah bersumpah dengan nama Allah yang dia tidak rela untuk menyerahkannya kerana kebimbangannya seperti yang dibimbangkan oleh para malaikat.


Jibril kembali setelah mendengar sumpah tersebut lalu Allah mengutuskan pula Malaikat Mikail dan kemudiannya Malaikat Israfil tetapi kedua-duanya juga tidak berdaya hendak berbuat apa-apa akibat sumpah yang dibuat oleh bumi. Maka, Allah memerintahkan Malaikat Izrail untuk melakukan tugas tersebut dan menggesa agar tidak berundur walaupun bumi bersumpah kerana tugas tersebut dijalankan atas perintah dan nama Tuhan.

Maka, Izrail turun ke bumi dan mengatakan yang kedatangannya adalah atas perintah Allah dan memberi amaran kepada bumi untuk tidak membantah yang memungkinkan bumi menderhaka kepada Allah. Menurut Ibnu Abbas, tanah bumi dan syurga digunakan untuk dijadikan bahan mencipta Adam. 

Tanah tersebut adalah:
◕ Tanah Baitulmuqaddis 
- KEPALA sebagai tempat kemuliaan untuk diletakkan otak dan akal.

◕ Tanah Bukit Tursina (Mesir) 
- TELINGA sebagai tempat mendengar dan menerima nasihat.

◕ Tanah Iraq 
- DAHI sebagai tempat sujud kepada Allah.

◕ Tanah Aden (Yaman) 
- MUKA sebagai tempat berhias dan kecantikan.

◕ Tanah telaga Al-Kautsar 
- MATA sebagai tempat menarik perhatian.

◕ Tanah Al-Kautsar 
- GIGI sebagai tempat memanis-manis.

◕ Tanah Kaabah (Makkah) 
- TANGAN KANAN sebagai tempat mencari nafkah dan bekerjasama.

◕ Tanah Paris (Perancis) 
- TANGAN KIRI sebagai anggota untuk melakukan istinjak.

◕ Tanah Khurasan (Iran) 
- PERUT sebagai tempat berlapar.

◕ Tanah Babylon (Iraq) 
- KELAMIN sebagai organ seks dan tempat bernafsu serta godaan syaitan.

◕ Tanah Tursina (Mesir) 
- TULANG sebagai peneguh manusia.

◕ Tanah India 
- KAKI sebagai anggota berdiri dan berjalan.

◕ Tanah Firdaus (Syurga) 
- HATI sebagai tempat keyakinan, keimanan, dan kemahuan.

◕ Tanah Taif (Arab Saudi) 
- LIDAH sebagai tempat untuk mengucapkan syahadah, syukur dan doa.


Sumber: 
Artikel ini diambil dari FB rakan saya; Nurmelissa Natalie 
yg dipanggil Nur (sebelum ni saya memanggilnya Mel)
beliau mendapat Hidayah Allah pada June 2011
doakan utk beliau, semoga menjadi hamba yg bertaqwa. 

Girls Hang Outzz ( ^^ ,)v

yesterday...
was really fun..MySpace
hanging out wit my oldfrens,
Gracie n  Ah Zhea..MySpace
oya, not forgottenMySpace to ah zhea's fren~~
Mell a.k.a Melinda LouisMySpace
kazen of my fren, Kate..hehe..

orite2~
stop thr...
lets cont. our story..

[review]

around 11:14 am
arrive at 1b.
Gracie said that she'll b late too..
huhu..
so i wait her at Times
and looking for some books that will
interest me..hehe
around 11:43 am
my eyes catch a book.
very interesting book.
haha..
check dis out ^^


hahahaha...
yea~ i know
teacher is teacher
cannot run from that..
MySpace

haha..
just forget it.
when i wanna buy 4 dis book
dis is the tym where i meet dear Gracie MySpace
hehe...

shes so cute...
haha...
i cant take my eyes from her.
*greeting her*
*hug her*
*walk away from the Times*
*straight to GSC ^^*
*buy tickets for 2 "Journey 2: Adventure To The Mysterious Island 3D"*
yaka ka tu? [haha..forget ordy]
check dis out.. ^^


hee..
sori 4 the alignment..
hehe..

next plan is....
MySpace
bowling~~~
hehe..
well, i hv no any of the pics..
Gracie's got that.
huhu...

but..
i stole some of them from Gracie's blog...
hehehe...
sorry dear...
will never do dat again..heheMySpace

next,
our bowling tym~~MySpace
hehe..
at first we just play2..
then while joking tu
tekeluar la kunu2
sapa yg menang kena blanja..
hehe
no larh...
just kidding.
main punya main...
jeng~jeng~jeng~


i won~~~~MySpace
hehe..
kebetulan jak ni..
im not dat terror...
heee 

then,
closing ceremony...
penyampaian hadiah...
my fren Ah Zhea yg bg...
the present is~~~


yes!
sock...haha..
dat guard ask us to wear dat sock
but we refused..
haha..noty girls kan...


a line up of our shoes....
the tiny one[in front] is Gracie's
followed by Ah Zhea, me and Mell's shoe..hehe
[we hv big foot..kuang3]

next place...
makan tym~~~
we eat nasi ayam..
hehe...yummy3~~MySpace
Gracie yg suggest we eat there..
no regret!
hehe...i like the chicken..

next is~~
Bookstore~~MySpace
yippy~~
round n round to find interesting book...
sadly, i cant find it..huhu..
its ok..next tym.. Y_Y
MySpace

orite2..
next place....
tutti fruitti~~~MySpace
haha..dis one oso suggest by Gracie
im start to feel hungry again...
honestly..
im hungry...
huhu...


crowd wit peeps...
dis is my first tym..
i hv never been here actually..
hehehe
look wat i take..
hehe


cup dat full wit ice cream...
yum~ yum~MySpace


left: Ah Zhea MySpace, MellMySpace, n me MySpace
ragu2 mau kasi masuk tu ice cream p mulut..
takut ketara lapar...
hahaha...


me MySpace n GracieMySpace



hoho...i tot ice cream..
yogurt kah ni?
hahaha..me oso dunno.MySpace

haha..forget dat..
next destination is~~
going home~~~MySpace
huhu...
so sad when i tink of going home
means its the tym we move on our own..
huhu..
no more Gracie, Ah Zhea, n Mell
huargh~ MySpace

but then Gracie said dat she will sen me home..
err....[silent]
yippy~~
im glad to hear dat..
hehe..
well its not becoz save money or wat ok...
its becoz i stil hv tym to hang wit them..
my old frens..

hee..dat was their first tym reach to my place...
especially thanx to Gracie for the ride
Ah zhea for the meal...
n Mell for joining the hang out..hehe..

reach home n take a rest
*snap2 pic wat i've bought*
^^

cleanser...


book, of coz...


conditioner..^^


sock... yea2~ bowling gift.. XD



n lastly...
round ridge..
good for curly hair like me....hehe

so..
as a conclusion...
these are things dat i bought...
^^




*ignore the cable mess*


hehe..
thats all from TeLLeR...

to Gracie,
i love u just the way u r darlink... [heart]

Ah Zhea,
u'll owez b my fren babe..^^

Mell.
nice to know u dear..
n
thanx 4 everything darls...
today was magnificent..heehee...

Wednesday, January 18, 2012

i JuST ReaD MY FRieND, GRaCie.

i read my friend's blog just now.
an old friend actually.
her entries makes me sad.
honestly...
one of my friends entries also makes me sad...
both of their entries makes me sad.
adoiyai~~

later i tell la pasal my another friend tu k..
this entry is about GRaCie only...hehe

when i read her blog...
its full of emotions.
until i can feel the emotions.
when shes upset,
when shes cried,
when shes smile in hurt,
and all the negative feelings she felt.
my heart hurt.

although i'm not her close friend or her best friend,
i know how it feels.
i can feel the ache deep in my heart.
i really hope that i could be her side
to sooth her when she fall.
but i can't.
i'm too far from her.
and sometimes i feel like
i'm just a stranger.
( _==)

still,
i want to be her side.
to calm her when she sad.
lend her my shoulder to cry.
lend her my ears to hear she talk.
and give her big warm hug.

Grace,
a strong person i knew.
being her classmate for two years,
helped me to know her personality a little bit.
before that, i just know about her from my friends.
and sometimes i met her coincidentally.
she is small but has a big heart.

i'm glad that i got the chance to know her
and her friends.
to get know their personality
and befriends with them.

thank Allah for the chance.

dear Grace,
i hope that u'll owez b fine.
alto u don't.
tel u wat,
wen i fel sad n sum1 ask me if im ok
then i'll answer im ok.
but, i wish the person will look into my eyes
n force me look in his/her eyes n say that im really ok.
hehe.. but its juz my angan2.
ony tru fren wil do dat. rite? =)

i remember laz tym wen we're stil in f5 o f6
im not sure
huhu...
u said dat u wanna b a teacher.
n hopefully dat IPG wud accept u.
if im not mistaken
u wanna b a pre-sch teacher
bcoz u like children so much.
u noe wat i tink?
i really hop dat u'll b a pre-sch teacher
n IPG wil accept u.

i wish dat ur name
will appear in every IPG intake.
sadly, it doesnt.
but stil
im waiting for dat moment.
i wan to c u here.
i wan u to b 1 of IPG family.

i wil owez pray for dat dear.
( ,^^)/

hope dis wil come tru.
amen.
i wan to c u in teaching field dear.
if not,
i'll pray dat u'll b in field dat u like.
n u can enjoy ur moment n life thr.

(^^ ,)
tek gud care of urself k...
oya, i hop dat ur infection ordy cured.
huhu...
love u owez dear. (^_^)/

aPa TeNGoK-TeNGoK???

haaa!! ayat title entri kali ni ada ngencang sikit.
haha..tau ngencang tu apa?
kalau yg mau kasi paham orang...
mengikut kamus hati, ngencang = marah.
hehe...dialah tu... ayat ngencang!
selalu kalau org yg nda suka kena tengok ni..
especially org yg memang dia tgh dalam mood nda baik o memang dia nda suka kena tengok...
inilah salah satu ayat yg memang tak bole blah la orang cakap.
jadi, orang yg mendengar pun rasa ngencang la juga kan..?
hehe...
sapala juga yg nda terasa kalau orang cakap macam tu ngan kita kan?
haha..well, aku pun terasa la...
hati manusia bh ni...
bukan robot! haha...

tp,
entri aku skang ni bukanla menjurus ngencang2 ni...
ndamau la emo tengah2 malam kan...
huhu...

ekcelly point aku malam ni ialah...
apa yang kamu tengok pada sum1 kalau kamu tengok dia...?
i mean, kalau kamu tengok orang kan..
nda kisahla kamu tengok dia becakap ka,
senyum2 ka... menyanyi ka... diam2 ka...
atau apa2 ja orang tu tengah buat tp dia nda sedar kamu tengok dia..
apa bh perasaan kamu ni sebenaarnya??
cuba  bh luk share2 sini...
ada juga pengisian minda pasal isu semasa kn...

(sila abaikan ayat di atas yg sudah menjadi rojak sabahan)

okeh...
back to basic.
apa perasaan anda melihat seseorang?

sebenarnya,
i have been wondering about this thing since i was 10.
well, primary student kan...
adala naif+bendul sikit...

if ur answer is
"kenala tengok orang yg becakap tu... supaya kita paham apa yg dia mau sampaikan."
o else,
"supaya komunikasi berkesan."
ataupun,
"adab becakap dengan orang bh tu."
tak pun,
"mau jaga hati orang yg becakap la. nanti kecik pla ati dia kalau kita nda tengok dia becakap."

ok, fine!
whatever answer u gave i will accept.
but one thing that u must remember...
we are human being...
we have different feelings, thoughts, and perspectives from others.

jd, tak heranla kalau orang tengok kita sebab dia sebenarnya menyampah ngan kita.
eeeh!!! yeke orang menyampah??
haha...tak mustahil kan?
walaupun selalunya orang akan cakap,
"buat apa aku nak tengok muka dia? ish! menyampah adalah." [jawapan klise! menyampah lak aku dengar]

jangan ingat yg orang menyampah dia takkan tengok kita.
dia pasti akan tengok.
mata manusia ni unik.
dia akan cepat fokus pada sesuatu benda tanpa kita sedar.
sedangkan tengok benda cerah sikit pun mata da fokus...
inikan pula benda yg memang kita dah anti tak nak tengok[muka orang la especially]

and,
until now...
i still been wondering....
what is our purpose [truly reason] looking at someone's face?
see,
i don't know the answer....
too much answers will make us thinking too much.

aigoo~
malas pula nak pikir.
sambung esok la...
mau dekat jam 1 suda ni...
mau bangun awal ni esok.
hurm~

ok la...
sambil tidur sambil pikir pasal ni.
sambung jela kat kelas esok...
itupun kalau Mr. Linguistics tak datang...
okey...[yawning ordy]
nunite...

sekian salam daripada TeLLeR.
wasalam.

Tuesday, January 17, 2012

Last Night Was A Blast!!! ^O^

honestly,
last night was a BLAST day i ever had.
hanging around with senior Anis Izzati, senior Nana...
calling2 with senior Aishah n my lovely fren Nur Haliza.

spent tym with senior Anis Izzati was a wonderful moment i ever spent with.
hehehe..
honestly... i'm looking forward to c her again.

she was my senior in Usrah group that we were assigned together.
there r memorable memories we had together.
especially when we're celebrating our adik2's birthday.
that was awesome.

but, then...
we're separate in different group where
she had her own group
with her new adik2...
n i with mine
=)

unexpectedly,
i still need her.
i love to talk n have a chat with her.
hehe...

well,
i'm looking forward for another thing that she'll buy for me...
a shawl or shawls...?
hehe..
i hope it shawls...

n...
i will try to bring durian for her...
hehe...
just because she love durian too..
=)

anyway,
we'll see after CNY break eh senior Anis Izzati.
^^

Monday, January 16, 2012

I Wish That... Part 2

for the unknown time, i beg u B... please don show me ur gloomy face. i hate that.

i know that u cant get through the problem..but please, be strong.

i know u can do it dear...

u r strong enuf to conquer the situation...

never give up...

u hv been through hard tym rather than this...

huhu..please3~~~ be strong....

i cant c ur gloomy face again.

my heart is hurt.

deeply hurt.

seeing u shed a tear pun suda buat my heart mau jatuh...

huhu...inikan pula tengok ur face masam mencuka...

wuwuwu....please dear... don be sad...

becoz u make me sad too...

(T_T)

i really hope that i can b beside urs so that i can wipe ur tears n calm u down...
but i cant do that... u'll never allowed me to do that...
i really wish that dear...

Trees R Not Continuously Produce The Fruits

angin berhembus perlahan petang itu.

dia sedang leka memerhatikan kawanan burung mematuk tanah mencari cacing.

dedaun layu, jatuh keguguran ditiup angin sepoi2 bahasa.

matanya beralih kepada sehelai daun yg gugur.

menari-nari di udara sebelum jatuh perlahan-lahan mencecah bumi.

dia memerhatikan dirinya.

persis kitaran hidup sepohon pokok.

sedari kecil dilahirkan lemah dan memerlukan perhatian daripada ibubapa.

hidup manusia yg kontang, dibajai dengan iman dan disirami dengan limpahan takwa.

manusia memerlukan cahaya ilmu seperti pohon menginginkan cahaya matahari.

pohon insan tidak mampu hidup subur jika diselubungi mendung kejahilan.

kini, dia telah menginjak dewasa.

pohon hidupnya semakin membesar.

akar pohonnya sudah mula mencari air di dalam tanah untuk menyediakan bekalan secukupnya agar tidak mati ketandusan.

dia perlu mempersiapkan bekalan agar tidak miskin di akhirat nanti.

namun hatinya terusik apabila mengenangkan ramai orang yg tidak menggunakan dan seolah-olah tidak menghargai masa yg dikurniakan Allah untuk mengumpulkan amalan ketika pohon diri mereka masih gagah mencengkam bumi.

adakah manusia tidak mengerti bahawa lingkaran hidup ini terlalu singkat dan akan terputus bila2 masa?

sedarlah insan.

tika dirimu dalam kandungan,

Allah memeliharamu dalam 3 lapisan.

lapisan plasenta yg memberimu bekalan agar terus bernyawa.

lapisan rahim yg dicipta kukuh untukmu duduk dan bermain dan lapisan perut yg dapat melindungimu daripada kecelakaan.

jika jasa manusia tidak sanggup kita khianati, mengapa nikmat Allah yg begitu banyak kita dustai?

di kaki langit, matahari mula membenamkan diri.

warna alam kian kemerahan.

dia bingkas bangun dari tempat duduknya.

argh!alam ini begitu luas untuk diterokai dan diinsafi kejadiannya.

"YA ALLAH, BANTULAH DIRI INI UNTUK MENDAKAP CINTAMU. AMIN YA RABB."

Sunday, January 15, 2012

Refresh The Scar Again Part 2

terasing didunia sendiri walaupun dikelilingi oleh ramai orang bukanlah sesuatu yg janggal buatku.

sudah selalu sangat aku begitu..

sering mengasingkan minda dan diri memikirkan perkara lalu...

ada pahit, sedih, dan pengalaman manis yg baik untuk dikenang.

cuma,

kebelakangan ni peristiwa pahit itulah yg sering menerjah ke kotak minda.

entahla, mungkin kerana bertambahan usia...

menyedarkan aku betapa singkat dan hipokritnya hidup ni.

bila difikir balik, itulah kehidupan sebenar didunia.

penuh dengan kepura-puraan dan drama...

tidak kurang juga ada yg jujur dan telus dalam kehidupan...

dan ada juga yg sekadar hidup demi hidup...

ada juga yg hidup kerana orang lain...

ada juga yg hidup kerana ingin mencapai sesuatu dalam kehidupan...

tidak kurang juga yg hidup kerana ingin menuai hasil di akhirat kelak.

apa2 pun, setiap manusia ada hala tuju dan pandangan hidup dorang masing2 mengenai kehidupan ni.

tak patut kita jugde dorang, bahkan kehidupan dorang.

sbb itu hak individu tu sendiri...

biarla dorang sendiri yg warnai kehidupan dorang...

kalaupun kita nk masuk campur dalam hal dorang,

doakan la kebahagiaan dorang di dunia dan akhirat.

sama juga kalau kita sayang ngan seseorang atau lebih orang(hehe...ada ke? erm..ada kot. ^^)

kita takyah la sibuk protek or nak pilihkan jalan hidup dorang...

biarlah dorang warnai sendiri jalan hidup dorang...

apa yg kita boleh buat..?

doakanlah kebahagiaan dorang d dunia dan akhirat.

itu lebih baik...kan? :)

herm...ya begitulah yg sepatutnya.

parut itu terbuka lagi...

sukar untuk dilisankan dengan kata2...

biarlah hati yg berbicara...

Wednesday, January 11, 2012

Lecture~ Tutorial~ Best! ^^

first subjek pagi ni TSL 3101 ataupun nama penuh dia Introduction To Linguistics...MySpace
Mr. Henry yang ajar...huhu..KJ JB.MySpace
bila Mr. Henry jejak kaki d kelas td langsung xda mood nak study..
huhu... i admit that im still tired.MySpace
tired of thinking of my life.MySpace
so miserable! very depressed!!MySpace

tp, bila ingat2 yg i have big responsibility in this program...MySpace
trus mood jd normal.MySpace
yala, big brother dah pesan supaya jgn lagi mau honeymoon2..
pikir masa depan da.MySpace
aku pun semangat tiba...hahaha...
thank u big brother.MySpace
i know u've sacrificed ur life for me.
i will never forget that.MySpace

ok..back to my class td...MySpace
i have to admit yg kelas Mr. henry arini best.MySpace
walaupun kurang sikit "umph" tu tp aku still rasa yg kelas beliau arini best.MySpaceMySpace
rasanya ni 1st time i laugh in his class(for this serious subject la..) hee MySpace
well, i enjoy today class.MySpace
lepas kelas mr. Henry, kelas Mr. Augustine pla..
beliau ajar Child Development..MySpace
xbanyak keja nak buat sebenarnya..huhu..
sebab mr. Augustine suh kami buat preparation untuk presentation topik2 yang beliau dah bagi..
lepas rehat ni pun masa beliau lg...MySpace
but still he gave us the time to prepare our presentation...
means, arini kami xbanyak keja sangat..MySpace
hehehe...
suka3~~...
pasni ble balik bilik n tidooooo~~~MySpace

tp, ingat2 arini mau kuar...MySpace
beli barang..huhu..
mau beli apa a...??MySpace
erm... pikir lu...
oya! hahaha..ingat dah.MySpace
- choki2 (ni wajib!!) MySpace
- biskutMySpace
- minuman paketMySpace
- mineral waterMySpace
- mi sedapppppp~~~MySpace hehehe
rasanya suma ni mau beli d Hiap Lee la..hee murah sket..kan3? ^^MySpace

tp, (tapi lagi ~_~)MySpace
bole ka aku jalan normal ni a..huhu..
mau angkat barang lagi...MySpace
huhu..kaki aku blm sihat sangatMySpace
walaupun bole jalan macam biasa da...
urgh!! sabar2...beli pelan2...MySpace
yg penting beli apa yg perlu ja dulu...
kan3? ^^ heheMySpace

ok! set!MySpace
petang ni...
lepas rehat jap baru p pekan..hehe...gud kan? MySpace
sama sepa???
sepa2 jakMySpace..lalalala~

ok..done for now..
later baru mau sambung...
sambung entri baru lg..heheMySpace

tata~MySpace
Copyright© All Rights Reserved♥ ♥ ♥ AmNi ♥ ♥ ♥