FRoM ♥ To ♥

♥ In the name of Allah, The Most Gracious, Most Merciful. Praise be to Allah, The Cherisher and Sustainer of the worlds; most Gracious, most Merciful; Master of the Day of Judgement. Thee do we worship, and Thine aid we seek. show us the straight way, the way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace, those whoso (portion) is not wrath, and who go not astray. ♥

Tuesday, November 11, 2008

mimpi..

sy sering berminpi ketika tidur. kadang2 mimpi itu dapat diingati kembali bila sy sedar dan boleh menceritakan semula sepenuhnya. kadang2 banyak yang dilupakan dan sy membiarkan saja yang dilupakan itu dan sy kosongkan tempat itu sehingga cerita mimpi sy itu terlonjak-lonjak tanpa urutan yang sempurna.sy selalu bermimpi yang indah2. kadang2 mimpi begitu indah dan melapangkan dada kerana penuh dengan kenikmatan yang sukar dicari. kadang2 mimpi indah tadi berubah menjadi igauan yang lebih celaru kalau dibandingkan dengan mimpi.urutan peraliran dan liku2 igauan lebih tak berkronologi kalau dibandingkan dengan mimpi walaupun mimpi kadang2 hampir sama kecelaruannya.
"mimpi dan igauan wujud dalam diri kita dan ia merupakan ciri perwatakan kita yang sama pentingnya dengan ciri2 yang lain seperti tergesa-gesa, pelupa, kikir, sombong dan sebagainya. oleh itu, mimpi dan igauan sering saya jadikan antara ciri2 penting dalam pembentukan kisah yang melibatkan manusia dan hubungan sesamanya, dengan alam, malah dengan ALLAH sekali pun." -Shahnon Ahmad(Setitis Embun Semarak Api)

No comments:

Copyright© All Rights Reserved♥ ♥ ♥ AmNi ♥ ♥ ♥