FRoM ♥ To ♥

♥ In the name of Allah, The Most Gracious, Most Merciful. Praise be to Allah, The Cherisher and Sustainer of the worlds; most Gracious, most Merciful; Master of the Day of Judgement. Thee do we worship, and Thine aid we seek. show us the straight way, the way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace, those whoso (portion) is not wrath, and who go not astray. ♥

Tuesday, February 08, 2011

Sapa Ada Akal?

best ke x?
apa yg best?
apa yg x?
ni aku nak btau la ni...

"best ke x nak jd hipokrit"

haha...xsalah korang baca tu...
nak aku ulang?

"BEST KE TAK NAK JADI HIPOKRIT"

nah! ambik kau.
aku bukan nak kecoh + kepoh k...
bukan jugak aku nak mencapap kat sini...
pffh!

blog aku..aku punya suka la kn...haha!

whatever!!
aku nak gak cakap kat sini bahawa...
nk jadi hipokrit ni "best sangat"...

dalam "best yang sangat" tu,
ada sakit yang dahsyat kat dalam jiwa aku...

hah! korang ingat senang ke nak jd hipokrit ni...?
("ada aku tanya engko ke ni?" soal si dia)
well...aku nak btau kat blog aku...
suka ati aku la...huh!

best la juga sebenarnya bila da jd hipokrit ni...
dapat kenal ngan jiwa yg sedang memberontak.
kalau nak ikut istilah (kunu) zalim la yg paling sesuai...

meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya..

hehe..
betul ke tak istilah tu...sendiri jela yg pikir.
ada akal kn?
guna jela.

hipokrit ni  jadi ngan aku bila aku TERPAKSA buat sumtink yg aku TAK SUKA

well, tu memang da  memang lumrah la kn..
n aku rasa bukan aku sorang ja yg rasa benda ni.
suma org pun penah rasa benda ni.
cuma cara menunjukkan tu bebeza sikit.

hurm...
kalau aku da rasa tepaksa buat sumtink tu
aku akan buat juga,
asalkan benda tu xla yg ble mendatangkan aib utk diri aku o org lain kn..?
hoho! tuyunya org yg buat benda  yg mengaibkan diri sendiri.

n aku xmau tegolong dalam golongan itu.
sangat TIDAK SUKA...
di bahu aku ada amanah.
aku membawa maruah aku, maruah parents aku, n maruah keluarga aku.
aku sentiasa sedar diri kerana AMANAH tu.
bukan nk tunjuk baik o belagak mulia kat sini okey...
aku mau mengingatkan diri aku spya sentiasa ingat,
"bukan aku sorang ja yg hidup di dunia ni"

kalau korang(yg masih membaca entri ni) ada kesedaran sikit,
aku besyukur sangat korang baca entri ni.
bukan nk belagak plak jd ustazah kat sini.
sorry ok.
aku pun manusia biasa.
selalu buat silap.
cara nak elak drpd ulang buat kesalahan tu
just remind myself not to do it again. ALWAYS REMIND n NEVER repeat the mistakes!

woah~
aku da melalut jauh ni.
dr crita sal hipokrit trus pindah p amanah plak..
adei!

back to entri,
(....point aku dah ilang da...ergh!)
kasi kesimpulan jela...
kalau da terjadi hipokrit tu janganla tunjuk sangat kat org.
sbb aku jd hipokrit utk menjaga hati org.
kalau da hipokrit tu pun menyakitkn ati orang,
BAIK TAK PAYAH NAK BELAGAK JD HIPOKRIT!!
act as urself or say NO!

one thing u should bare in ur mind,
WATCH UR THINKing n ACTion!

ThE EnD

No comments:

Copyright© All Rights Reserved♥ ♥ ♥ AmNi ♥ ♥ ♥