FRoM ♥ To ♥

♥ In the name of Allah, The Most Gracious, Most Merciful. Praise be to Allah, The Cherisher and Sustainer of the worlds; most Gracious, most Merciful; Master of the Day of Judgement. Thee do we worship, and Thine aid we seek. show us the straight way, the way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace, those whoso (portion) is not wrath, and who go not astray. ♥

Friday, April 02, 2010

Suatu Hikmah Yang Bermakna 1

hikmah yang dinyatakan di sini amat luas pengertiannya..pelbagai peristiwa yang terjadi sepanjang hidupku...ada suka,duka,pahit,manis,masin,tawar,pedas,n macam2 lagi..sepanjang hidupku ini,aku akui..aku telah banyak melakukan kesalahan kepada keluargaku,teman2ku,guru2ku..dan orang2 yang berada di sekeliling aku...macam2 juga peristiwa yang melanda diriku.....
niatku disini bukan untuk menyebarkan perkara yang kurang elok..tetapi,sekadar untuk aku bermuhasabah diri...aku bertemu dengan teman2ku di sekolah....sangat gembira berkenalan dengan mereka...pelbagai ragam ada...ada kawan yang manja..cerewet,..sporting..kasar...ayu...pendiam...banyak bercakap..n macam2 la...
aku mungkin tergolong dalam golongan rakan yang kasar..mungkin sebab aku dibesarkan dalam suasana yang mendidik aku untuk hidup berdikari sedari kecil...memang bukan semua teman2ku mengetahui sejarah hidupku..mungkin ada yang mengaku sahabatku yang paling karib..namun,sebenarnya.mereka tidak mengetahui akan diriku sepenuhnya...aku berkali-kali ingatkan pada diriku...setiap manusia ada ragamnya yang tersendiri...jangan pernah bersikap pentingkan diri sendiri...hidup di dunia ni perlukan banyak pengorbanan.....pengorbanan untuk terus hidup dengan aman dan tenteram di bumi Allah ini...
aku masih ingat akan peristiwa 4Ogos...kejadian yang betul2 menduga kesabaranku..peristiwa itu telah memwujudkan satu watak baru dalam diriku..watak yang selama ini aku cari...rupanya aku temui dalam ranjau yang penuh duri...peristiwa tersebut sarat dengan luka yang menghiris dan merobek hati...amat menyakitkan hati...tidak pernah aku menduga akan mengalami sendiri peristiwa tersebut.....kalau dulu aku terkenang peristiwa itu...airmata ini setia mengalir tanpa dipinta...namun,setelah masa mendewasakan aku...peristiwa itu hanya tinggal lara yang masih berparut dalam hati ini,...hanya satu jentikan kecil mengenai hati yang hanya membuat aku tersentak seketika..peristiwa itu sebenarnya telah menunjukkan kepada aku akan kewujudan seorang manusia yang selama ini tidak aku sedari kewujudannya dalam hidupku....manusia yang tidak pernah mendekati aku walau dalam apa jua keadaan....hanya peristiwa 4Ogos menghadirkan dirinya buatku...aku terkedu kerana kehadirannya ketika itu dikhaskan hanya untukku...dia sendiri yang berkata begitu.."aku bersedia untuk menjadi kaki untuk kau berdiri,kehadiranku kini hanya untukmu..."hanya Allah saja yang tahu betapa bersyukurnya aku bertemu dirinya..kehadirannya juga ternyata membawaku menuju ke jalan Ilahi....aku bersyukur ke hadrat Ilahi...sesungguhnya...kehadiranmu amat aku dambakan tika ini...R.B.A...aku akan menunggumu sebagaimana kau menunggu untuk mendekati aku dahulu....dan kerana peristiwa itu juga...aku belajar untuk mencintai dan menyayangi insan epertimu....

No comments:

Copyright© All Rights Reserved♥ ♥ ♥ AmNi ♥ ♥ ♥