FRoM ♥ To ♥

♥ In the name of Allah, The Most Gracious, Most Merciful. Praise be to Allah, The Cherisher and Sustainer of the worlds; most Gracious, most Merciful; Master of the Day of Judgement. Thee do we worship, and Thine aid we seek. show us the straight way, the way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace, those whoso (portion) is not wrath, and who go not astray. ♥

Thursday, March 12, 2009

Luahan Jiwa Rasa Part 4

Setiap yg berlaku itu pasti ada hikmahnya..
dan aku percaya dengan pepatah tu...
aku cakap mcm ni sbb aku ada pandangan aku sendiri..
pandangan aku terhadap kehidupan ni..
merujuk kepada post aku "edisi 10 mac 2009"


aku cuma meluahkan perasaan marah aku kat blog..
mmg mcm tulah bila seseorang tu tengah marah..
kadang2 xdapat nak kawal perasaan sendiri..
sebenarnya..
aku dah lama x marah orang..
haha..betul..aku x tipu...
selama ni aku cuba jd orang yg no feeling bila ada orang yg cuba nak
cari gaduh ngan aku..
suma tu aku buat supaya aku xda penyakit hati..
bukan apa..
aku cuma xnak mati awal..
masih banyak benda yg perlu aku buat..
tapi..
bila benda tu da jadi..
aku sendiri xdapat nak halang..
sebenarnya sekarang ni aku cuba untuk sihat dari segi
kesihatan mental, fizikal, rohani, jasmani, dan .........................
aku sebenarnya xsuka kena tipu..
lebih2 lagi bila orang yg menipu tu orang yg aku sayang..
itulah hal yg terjadi pada hari selasa tu..(10 mac 2009)
sebenarnya,
hal tu pun sbb aku sendiri..
aku terlalu ikut perasaan aku sendiri..
n sebenarnya..some1 tu mybe dah jelaskan hal yg sebenar kat aku..
cuma aku ja yg xdengar..


apa2 pun..
melalui peristiwa itu..
aku baru sedar...
betapa pentingnya kehadiran dia dalam diri aku..

aku sedar..
betapa sayangnya aku dengan dia..

aku sedar..
betapa berertinya dia dalam hidup aku..

aku sedar..
betapa berharganya dia dalam kehidupan aku..

aku sedar..
betapa perlunya dia dalam hidup aku..

sedari itu..
aku cuba untuk menjaga dirinya,
mencuba untuk menyayanginya,
mencuba untuk melindunginya,
mencuba untuk membahagiakannya.....
dan berusaha untuk menjaga perasaannya....
sebagaimana aku menjaga diri aku sendiri..
sebagaimana aku menyayangi diri aku sendiri...
sebagaimana aku melindungi diri aku sendiri..
dan sebagaimana aku membahagiakan diri aku sendiri...........
semua ini aku lakukan bukan kerana sesiapa..
tetapi kerana diri aku sendiri..

kerana aku tahu..
kerana aku sedar...
sedihnya dia...sedihlah aku..
bahagianya dia..bahagialah aku..
senangnya dia..senanglah aku...
susahnya dia..susahnya aku..
sukanya dia...sukalah aku..
dukanya dia...dukalah aku..
semua yg berlaku dalam dirinya...
semua yg berlaku pada dirinya...
berlaku dalam diriku..
berlaku pada diriku...
ingin aku katakan di sini..
aku bersyukur kerana kehadiran kau Qie..

kerana kehadiran kau telah banyak mengubah diriku..
sememangnya perubahan yg telah kau bawa kepada diriku
telah merubah seluruh hidupku...
telah merubah seluruh pandanganku..
telah merubah seluruh perjalananku..
telah merubah seluruh prinsipku..

pendek kata..
kehadiran kau dalam hidup aku telah mengubah segalanya....
SEGALANYA...QIE...SEGALANYA...
aku harap kau akan selalu berada dalam keadaan sihat sejahtera...
walaupun aku tiada di samping kau nanti...
sbb jodoh..
pertemuan..
hidup dan mati..
semua di tangan Allah..
aku akan selalu mendoakan kesejahteraan dan kebahagian
kau sekeluarga...
segala masa, ruang dan waktu yg kau dah berikan kepada aku..
akan aku jadikan sebagai
kenangan sepanjang hayat aku...
kerana dirimu begitu berharga buatku....

apa yang aku coretkan di sini lahir dari dalam hati aku sendiri...
bukan kerana aku ingin menyebarkan kepada orang lain..
tapi..
khusus buat ingatan aku terhadap diri kau..
terima kasih kerana selalu cuba untuk memahami diri aku..
aku akan cuba untuk selalu berada di sisi kau
sekiranya kau memerlukan kehadiran aku...
aku bukan orang yg jiwang karat atau emosional..
tapi..
aku sekadar ingin meluahkan perasaan aku
yg terbuku di hati...

2 comments:

Unknown said...

jiwang juga u ne aa amnu yg blaku suma psti ada hikmahnya..hehe

SH4Vi4Mie said...

well..groce...i've told at my blog that is just what i felt..
and everyone here know what they feel.same like u...

Copyright© All Rights Reserved♥ ♥ ♥ AmNi ♥ ♥ ♥